Training
Klanttypologie
In de training klanttypologie laten we de verkoopadviseur kennis maken met de vier type klanten en leren we hen hoe ze in kunnen spelen op de specifieke behoeftes per type klant.

Training klanttypologie
We leren de verkoopadviseur niet alleen het type klant te herkennen maar laten hen vooral vanuit de klantpsychologie begrijpen wat de behoefte is van dit type klant en hoe ze de juiste accenten in het gesprek kunnen leggen. Ook geven we de verkoopadviseur inzicht in het belang van het inspelen op het type klant. Zo kan de verkoopadviseur vanuit begrip elk type klant optimaal helpen. We leren de verkoopadviseur de klant dus niet te helpen zoals ze zelf geholpen willen worden maar zoals de klant geholpen wil worden. Deze training is geschikt voor zowel beginnende- als ervaren verkoopadviseurs.
Doelstelling
Na deze training kent de verkoopadviseur de vier type klanten die er zijn, hoe ze elk type kunnen herkennen en waar de specifieke behoefte per klant ligt. Ook leren we de verkoopadviseur hoe ze optimaal in kunnen spelen op elk type klant. Daarnaast krijgt de verkoopadviseur inzicht in de psychologie achter de theorie van klanttypologie. Door de opgedane kennis, inzichten en vaardigheden kan de verkoopadviseur vanuit kennis en begrip optimaal inspelen op de klanttype specifieke behoeftes. Dit resulteert in een hogere conversie.
Programma
Deze training heeft een combinatie van één livesessies en 3 modules in de online leeromgeving.
- Drie modules in onze online leeromgeving over:
- Het belang van inspelen op klanttypologie
- De vier type klanten
- Het herkennen van de klanttypes
- De specifieke behoeftes per klanttype
- Inspelen op de klanttype
- Inspelen op de klanttype
- Eén livesessie gericht op interactie, leren van elkaar, inzichten krijgen en vaardigheden opdoen over:
- De vier klanttypes leren herkennen
- Ontdekken welk type klant de verkoopadviseur zelf is
- Inzien hoe eigen voorkeuren van de verkoopadviseur de werkwijze beïnvloed
- Behoeftes per klanttype helder in kaart brengen
- Leren inspelen op klantbehoeftes in praktijksimulaties
Aanpak SalesPeak
Wij begrijpen als geen ander dat het salesvak een ervaringsvak is. Daarom zitten jouw medewerkers tijdens onze trainingen niet stil, maar zijn ze actief bezig met het toepassen van de theorie. Onze trainingen zijn volledig interactief en staan in het teken van ‘doen’. Zo maken we het toepassen in de praktijk eenvoudig.
Toepassen zonder de theorie uit te leggen? Om het maximale uit de training te halen hebben we een eigen online leeromgeving. Hier leggen we de theorie van de training uit in video’s, praktijkvoorbeelden en opdrachten. Op deze manier kunnen we in de livesessie actief aan de slag.
Klanttypologie
Gerelateerde trainingen
Verkoopadviseurs de absolute basis leren van de verkoopgespreksstructuur die je als professional nodig hebt?
We leren de verkoopadviseur dat mindset bepalend is voor de energie en uitstraling waar het zijn werk doet.
Meer rendement uit een verkoopkans halen? We leren de verkoopadviseur drie verschillende manieren.